Stu kilometrowy szosowy kurs, gdzie 80% trasy to Kaszubskie "pofałdowania", a pozostałe 20% to płaskie Żuławy Gdańskie. Stosunkowo niewielki ruch drogowy, oprócz około 11-to km odcinka DK20. Dobra nawierzchnia z wieloma przyzwoitymi dedykowanymi drogami. Sporo odkrytego terenu więc warto się zaznajomić z siłą i kierunkiem wiatru. Dystans nieco ponad 100 km Przewyższenie około 740m filmik:
Lekko pofałdowany szosowy kurs. Dużo dosyć dobrych, wydzielonych dla rowerów odcinków w pierwszej części trasy. Turystyczny przejazd przez Starogard Gdański. Na powrocie kilkanaście kilometrów drogami krajowymi, które okazują się całkiem "przyjazne" kolarzom. Sporo również dróg wojewódzkich, gdzie też są przyzwoite ciągi pieszo-rowerowe. Stan nawierzchni dobry i bardzo dobry. Dystans ponad 125 km Przewyższenie około 560m filmik:
Kaszubski, pofałdowany w początkowych 2/3 szosowy kurs. Reszta to płaskie Żuławskie drogi. Trasa bardzo urozmaicona pod względem natężenia ruchu. Wiele "pustych" jak i zapełnionych odcinków. Ogólnie dobry i bardzo dobry stan nawierzchni, poza 1300m w/n brukowanym odcinkiem. Dystans ponad 96 km Przewyższenie około 610m filmik:
Szosowy, bardzo "kaszubski" kurs. Mam tu na myśli mało płaskich odcinków, ale też bez dużych podjazdów. Po prostu ciągłe "falowanie", co trochę wymęcza. DW 226 od Szatarpy do Mierzeszyn to bardzo mało ruchliwy jak na drogę wojewódzką odcinek (jako ciekawostka to STOP na skrzyżowaniu z drogą powiatową - filmik czas 2'30") Ogólnie przeciętny stan nawierzchni, tym bardziej, że sporo odcinków właśnie…
Szosowa stosunkowo płaska trasa. Jedyne podjazdy mamy w pierwszych 35-ciu kilometrach. Ogólnie przyzwoity stan nawierzchni (jedynie w/n 1600m odcinek z płyt jumbo) Blisko 6-cio km odcinek prostej, samodzielnej drogi rowerowej. Dystans ponad 113 km Przewyższenie około 750m filmik (porywisty wiatr i deszcz pogorszył jakość zapisu):
Płaska, szosowa, mało “kolizyjna” pętla z Gdańska do Elbląga. Pod określeniem mało kolizyjna rozumiem niewiele miejskich lub z dużym natężeniem odcinków. Dużo malowniczych i ujmujących krajobrazem fragmentów. Wspólny odcinek trasy to most nad Wisłą w Kiezmarku. Ogólnie stan nawierzchni dobry lub bardzo dobry. (kilka wyjątków opisanych poniżej) Kurs w bardzo odkrytym terenie przez co “nieodporny” na wiatr. Dystans prawie 158…
Ponad 100-tu km szosowa trasa. W dużej mierze płaska, a całe przewyższenie zbiera się z konkretnych podjazdów. Bardzo malownicza środkowa część kursu. Nawierzchnia w przyzwoitym stanie, jedynie przez Bolszewo trzeba przejechać leżącym po lewej stronie ciągiem pieszo-rowerowym z kostki. Dystans ponad 115km Przewyższenie około 880m filmik do trasy:
Ponad 100-tu km szosowa trasa. Ogólnie przyzwoity stan nawierzchni, jedynie dwa odcinki po około 1500m z nawierzchnią z płyt betonowych (okolice Dębogórze-Wybudowanie i Reda Pieleszewo). Względnie spokojny ruch drogowy. Najbardziej wysunięta na północ miejscowość Mrzezino z fajnym krótkim, ale dosyć sztywnym podjazdem. Dystans 114km Przewyższenie około 980m filmik do trasy:
Ponad 100-tu km szosowa trasa z bardzo dobrą poza miejską nawierzchnią. Odcinki komunalne to jak zawsze kostka na przemian z asfaltem. Również w przyzwoitym stanie. Ogólnie mały ruch samochodowy . Jeden bardzo odczuwalny blisko 4-ro km zakorkowany odcinek. Za to odcinki Wojanowo - Rekcin oraz Somonino - Borcz z wyjątkowo małym ruchem samochodowym. Dystans 113km Przewyższenie około 900m filmik do…
Bardzo miejska, ale z dobrymi dedykowanymi drogami trasa. Generalnie tylko dwa warte odnotowania podjazdy w początkowej części kursu. Mamy też kilka ciekawych odcinków takich jak: zjazd Spacerową, czy "chodliwy" podjazd Reja. Dodatkowo objeżdżamy i zaliczamy punkt obserwacyjny na płytę lotniska. Bardzo dobre i z widoczkami drogi po przejechaniu przez Chwaszczyno. Nawierzchnia typowo miejska tzn. bitumiczno-kostkowe ścieżki i tam, gdzie ich…
Lekko pofałdowana szosowa trasa. Największy, ale równomierny podjazd na początku kursu. Bardzo spokojne z niewielkim ruchem samochodowym pozamiejskie odcinki. W połowie trasy na około 51-ym km (w Częstkowo) mamy możliwość zatrzymania i napełnienia bidonów w sklepie który jest także czynny w niedziele. Nawierzchnia poza w/n odcinkiem w dobrym i bardzo dobrym stanie. Dystans niecałe 100 km Przewyższenie około 900m filmik…
Solidny ponad 100-tu kilometrowy kurs. Jest kilka znaczących podjazdów jak i zjazdów. Kilka "wolnych" od ruchu odcinków. W poza miejskiej części jedynie odcinek Łapalice - Kartuzy (DW211) jest mocno zatłoczony, ale warto tak pojechać, aby przejechać wzdłuż jeziora Klasztorne Małe. Stan asfaltów bardzo dobry lub dobry. Dystans niecałe 123km Przewyższenie około 1220m filmik do trasy: