Pętla oferuje wiele malowniczych odcinków, prowadzących przez urokliwe krajobrazy i spokojne tereny, co czyni ją przyjemną zarówno dla rekreacyjnych, jak i bardziej doświadczonych rowerzystów. Nawierzchnia w zdecydowanej większości jest w bardzo dobrym stanie – asfaltowa, równa i komfortowa do jazdy. Pojawiają się krótkie fragmenty z nawierzchnią z kostki, jednak są one stosunkowo łagodne i nie sprawiają trudności rowerom szosowym. UWAGA…
Stosunkowo krótka szosowa trasa niemal pozbawiona znaczących przewyższeń, co czyni ją przyjazną zarówno dla mniej doświadczonych rowerzystów, jak i osób preferujących rekreacyjną jazdę. Na trasie znajdują się cztery podjazdy, z czego dwa można uznać za bardziej wymagające, natomiast pozostałe są łagodniejsze, ale warte odnotowania. Większość miejskiego odcinka prowadzi dobrze przygotowanymi drogami rowerowymi, które zapewniają komfortową i bezpieczną jazdę. Warto jednak…
Stu kilometrowy szosowy kurs, gdzie 80% trasy to Kaszubskie "pofałdowania", a pozostałe 20% to płaskie Żuławy Gdańskie. Stosunkowo niewielki ruch drogowy, oprócz około 11-to km odcinka DK20. Dobra nawierzchnia z wieloma przyzwoitymi dedykowanymi drogami. Sporo odkrytego terenu więc warto się zaznajomić z siłą i kierunkiem wiatru. Dystans nieco ponad 100 km Przewyższenie około 740m filmik:
Lekko pofałdowany szosowy kurs. Dużo dosyć dobrych, wydzielonych dla rowerów odcinków w pierwszej części trasy. Turystyczny przejazd przez Starogard Gdański. Na powrocie kilkanaście kilometrów drogami krajowymi, które okazują się całkiem "przyjazne" kolarzom. Sporo również dróg wojewódzkich, gdzie też są przyzwoite ciągi pieszo-rowerowe. Stan nawierzchni dobry i bardzo dobry. Dystans ponad 125 km Przewyższenie około 560m filmik: