Lekko pofałdowany szosowy kurs. Dużo dosyć dobrych, wydzielonych dla rowerów odcinków w pierwszej części trasy. Turystyczny przejazd przez Starogard Gdański. Na powrocie kilkanaście kilometrów drogami krajowymi, które okazują się całkiem "przyjazne" kolarzom. Sporo również dróg wojewódzkich, gdzie też są przyzwoite ciągi pieszo-rowerowe. Stan nawierzchni dobry i bardzo dobry. Dystans ponad 125 km Przewyższenie około 560m filmik:
Szosowy, bardzo "kaszubski" kurs. Mam tu na myśli mało płaskich odcinków, ale też bez dużych podjazdów. Po prostu ciągłe "falowanie", co trochę wymęcza. DW 226 od Szatarpy do Mierzeszyn to bardzo mało ruchliwy jak na drogę wojewódzką odcinek (jako ciekawostka to STOP na skrzyżowaniu z drogą powiatową - filmik czas 2'30") Ogólnie przeciętny stan nawierzchni, tym bardziej, że sporo odcinków właśnie…
Szosowa stosunkowo płaska trasa. Jedyne podjazdy mamy w pierwszych 35-ciu kilometrach. Ogólnie przyzwoity stan nawierzchni (jedynie w/n 1600m odcinek z płyt jumbo) Blisko 6-cio km odcinek prostej, samodzielnej drogi rowerowej. Dystans ponad 113 km Przewyższenie około 750m filmik (porywisty wiatr i deszcz pogorszył jakość zapisu):
Płaska, szosowa, mało “kolizyjna” pętla z Gdańska do Elbląga. Pod określeniem mało kolizyjna rozumiem niewiele miejskich lub z dużym natężeniem odcinków. Dużo malowniczych i ujmujących krajobrazem fragmentów. Wspólny odcinek trasy to most nad Wisłą w Kiezmarku. Ogólnie stan nawierzchni dobry lub bardzo dobry. (kilka wyjątków opisanych poniżej) Kurs w bardzo odkrytym terenie przez co “nieodporny” na wiatr. Dystans prawie 158…
Ponad 100-tu km szosowa trasa. W dużej mierze płaska, a całe przewyższenie zbiera się z konkretnych podjazdów. Bardzo malownicza środkowa część kursu. Nawierzchnia w przyzwoitym stanie, jedynie przez Bolszewo trzeba przejechać leżącym po lewej stronie ciągiem pieszo-rowerowym z kostki. Dystans ponad 115km Przewyższenie około 880m filmik do trasy:
Ponad 100-tu km szosowa trasa. Ogólnie przyzwoity stan nawierzchni, jedynie dwa odcinki po około 1500m z nawierzchnią z płyt betonowych (okolice Dębogórze-Wybudowanie i Reda Pieleszewo). Względnie spokojny ruch drogowy. Najbardziej wysunięta na północ miejscowość Mrzezino z fajnym krótkim, ale dosyć sztywnym podjazdem. Dystans 114km Przewyższenie około 980m filmik do trasy:
Ponad 100-tu km szosowa trasa z bardzo dobrą poza miejską nawierzchnią. Odcinki komunalne to jak zawsze kostka na przemian z asfaltem. Również w przyzwoitym stanie. Ogólnie mały ruch samochodowy . Jeden bardzo odczuwalny blisko 4-ro km zakorkowany odcinek. Za to odcinki Wojanowo - Rekcin oraz Somonino - Borcz z wyjątkowo małym ruchem samochodowym. Dystans 113km Przewyższenie około 900m filmik do…
Solidny ponad 100-tu kilometrowy kurs. Jest kilka znaczących podjazdów jak i zjazdów. Kilka "wolnych" od ruchu odcinków. W poza miejskiej części jedynie odcinek Łapalice - Kartuzy (DW211) jest mocno zatłoczony, ale warto tak pojechać, aby przejechać wzdłuż jeziora Klasztorne Małe. Stan asfaltów bardzo dobry lub dobry. Dystans niecałe 123km Przewyższenie około 1220m filmik do trasy:
Przyjemna stosunkowo płaska ponad 100-tu kilometrowa trasa, która zawiera całkowicie asfaltowy leśny odcinek w Puszczy Darżlubskiej. Całe przewyższenie kursu zawiera się w kilku konkretniejszych podjazdach. Dosyć mały ruch samochodowy poza opisanymi odcinkami. Ogólnie stan nawierzchni dobry. Dystans niecałe 119 km Przewyższenie około 770m filmik z wybranych odcinków↓ https://youtu.be/20nXsrpuqt0?si=n23IDG8upatl0_yI
Szosowa trasa z urozmaiconą, ale dosyć przyzwoitą nawierzchnią. Kilka w/n odcinków z kostki brukowej trzeba uznać za lepsze od wielu połatanych asfaltów. Środkowa część tj od 20-go do 85-go km (z małymi wyjątkami) z umiarkowanym , albo bardzo małym ruchem samochodowym. Mamy również kilka bardzo "pustych, dziewiczych" szosowo odcinków. Dystans niecałe 102km Przewyższenie około 1000m
Ponad 100-tu kilometrowa szosowa trasa biegnąca w dużej mierze leśnymi asfaltami Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego oraz Puszczy Darżlubskiej. Odcinek Krokowa - Puck to ścieżka rowerowa na trasie linii kolejowej - część EuroVelo 10/13. Świetna nawierzchnia, brak ruchu samochodowego, ale w sezonie wakacyjnym czasami ciasnawo. Nawierzchnia ogólnie w dobrym stanie. Jedynie około 700m w/n szutru. Powrotna część w otwartym terenie dlatego całość…
Ślad wiedzie w dużej części malowniczymi terenami wokoło Kaszubskiego Parku Krajobrazowego. Trasa z dużą różnorodnością poziomu ruchu drogowego. Momenty z dużym natężeniem rekompensują spore odcinki z bardzo małym. (np.: Mały Klincz - Przywidz bardzo mały ruch) Stan nawierzchni bardzo dobry. Fragment Mały Klincz - Puc znośny. Dystans około 206km Przewyższenie około 1550m